Kitas Kinas Kitas Kinas

FESTIVALIO „WE ARE ONE“ REKOMENDACIJOS

Kai daugybė pasaulio kino festivalių yra atšaukti ar nukelti, „Tribeca Enterprises“ bando pakelti kino bendruomenės ūpą ir bendradarbiaudami su Youtube kviečia į „We Are One: A Global Film Festival“. Festivalio filmai bus išskirtinai transliuojami Youtube, suplanuota nemokamai parodyti daugiau nei 100 pilnametražių ir ilgametražių filmų, kuriuos kuravo 21 festivalis, tarp jų – Kanų, Berlyno, Venecijos, Sandanso, Toronto, Traibekos ir kt. kino festivaliai. Festivalis prasideda šiandien – gegužės 29-tą ir truks 10 dienų, peržiūrų metu bus galima aukoti pinigus įvairioms pasaulio organizacijoms atsidūrusioms pandemijos akivaizdoje.

Festivalis pavadintas „globaliu“ ne tik todėl, kad yra prieinamas visam pasauliui, bet ir todėl, jog jame pristatyti filmai reprezentuos platų įvairiausių kultūrų diapazoną. „We Are One“ pristatys filmus iš 35 šalių, programoje numatyti 23 vaidybiniai ir 8 dokumentiniai ilgametražiai, bei 72 vaidybiniai, animaciniai ir dokumentiniai trumpametražiai. Taip pat 15 archyvinių pokalbių, 4 specialiai festivaliui paruošti pokalbiai ir penkios VR programos. Nusimato 13 pasaulinių premjerų, o 36 filmai bus pirmą kartą pasiekiami internete. Pokalbiuose dalyvaus režisieriai Francis Ford Coppola, Steven Soderbergh, Bong Joon Ho, Guillermo del Toro, Jane Campion, Claire Denis, Kore-eda Hirokazu, Alejandro Iñárritu, David Cronenberg ir John Waters. Viską rasite čia: YouTube.com/WeAreOne, o mes rekomenduojame penketuką:

CRAZY WORLD (Nabwana I.G.G., 2019)

Režisierius Nabwana I.G.G. su savo komanda filmus kuria jau dešimtmetį. Pasivadinę Wakaliwoodu savo veiksmo filmus suka ten pat kur gyvena – Kampalos lūšnynuose, Ugandoje. Šių filmų istorijos inspiruotos vietinių negandų ir dienraščių antraščių. Dekoracijos gaminamos iš čia pat surastų daiktų, o kovos meno judesiai išmokti iš užsienio veiksmo filmų.

Crazy World pasakoja apie pagarsėjusią Tigrų mafiją, kuri grobia ir aukoja vaikus, nes tiki, jog vaikų kraujas turi magiškų galių. Bet nusikaltėliai padaro didelę klaidą kai pagrobia WAKA STARS, Ugandos mažuosius kung-fu meistrus. Neužilgo šie maži šiknų spardytojai pademonstruoja savo gudrumą ir visas kovų menų žinias, o tuo tarpu jų tėvai pradeda jų gelbėjimo ir keršto operaciją. Originaliai prodiusuotas 2014 m. Crazy World yra trečiasis Wakaliwoodo filmas pristatytas pasaulio žiūrovams. Filmai, laikantis verbalinių Ugandos tradicijų, yra įgarsinami, scenos dar labiau kontekstualizuojamos, už ekrano esančio pasakotojo, „video komiko“, kuris vienu metu mus patikina, jog Crazy World yra „BEST KIDZ MOVIE EVAH!“.

EEB ALLAY OOO (Prateek Vats, 2019)

Jaunasis Anjaji su savo nėščia seserimi ir jos vyru gyvena lūšnoje, Naujajame Delyje. Jis yra vienas iš daugybės migrantų persikeliančių iš mažesnių miestelių į besiplečiančius didmiesčius. Svainis jam parūpina profesionalaus „beždžionių vaikytojo“ darbą. Tai valstybinis darbas, kuriame jaunuoliui paskirta nuvaikyti beždžiones nuo Naujojo Delio valdžios pastatų. Nuo tada, kai buvo uždrausta laikyti langūrus – natūralius smulkesnių beždžionių priešus, žmonės ėmėsi keblaus darbo – imituojant langūrų balsus užkirsti kelią įžūlioms beždžionėms, kad šios nepatektų į vyriausybės pastatus, taip pat apsaugoti turistus. Darbą apsunkina vietiniai gyventojai, kurie beždžiones maitina, mat laiko jas dievo Hanumano įsikūnijimu. Anjani bijo beždžionių, o vieną dieną padėtis tampa tokia sudėtinga, jog jaunuolis įsivelia į virtinę beprotiškų įvykių.

Kombinuodamas dokumentinių filmų stilių ir aštrų indišką humorą, režisierius Vats sukuria absurdišką socialinę satyrą apie sudėtingą socialiai atskirtos grupės gyvenimą megapolyje, taip subtiliai atspindėdamas šiuolaikinę visuomenę, kurioje beždžionė kartais užima svarbesnę vietą nei žmogus.

RUDEBOY: THE STORY OF TROJAN RECORDS (Nicolas Jack Davies, 2018)

Įrašų kompanija „Trojan Records“ prieš trejus metus atšventė 50-metį. Kompaniją, didėjančios rasinės neapykantos fone, įkūrė iš Jamaikos į Angliją imigravęs Lee Gopthalas. Filmas pasakoja apie kompanijos evoliuciją, nuo 1960-tųjų ska ir rokstedžio iki į topus patekusių hitų, kurie regio muziką pristatė pasauliniai auditorijai, bei apie išgyvenimus, kuriuos patyrė šių stilių muzikos pionieriai tuometiniame Londone. „Rudeboy“, maišydamas originalius interviu, vaidybinius intarpus ir archyvinę medžiagą, į paviršių iškelia Jamaikos britų darbo klasės jaunimo kultūrą, stilių ir kūrybingumą.

BEAUTIFUL THINGS (Giorgio Ferrero, Federico Biasin, 2017)

„Beautiful Things“ tai poetinis, dokumentinis portretas apie keturis žmones dirbančius visiškoje izoliacijoje ir tyloje. Vanas prižiūri naftos vamzdyną, Danilo dirba dideliame krovininiame laive, Andrea dirba vakuminėje gaminių bandymų kameroje, o Vito prižiūri atliekų deginimo įrenginį. Visi jie kontrastuojami su tipiškų, nerūpestingų vartotojų porele. Taip nupiešiamas visas globalus paveikslėlis: keista, kelianti nerimą, iškreipta produktų gamyba, švaistymo ekonomika, kuri atneša išsekimą, destrukciją ir taršą. Ratas, kuris prasideda vėl ir vėl be priežasties ar vizijos, kuri vestų į kažką daugiau nei greitą, efemerišką pasitenkinimą.

RICKY POWELL: THE INDIVIDUALIST (Josh Swade, 2020)

Gatvės fotografas Ricky Powell, fiksavęs 80-tųjų ir 90-tųjų Niujorko sceną, patyrė netikėtą šlovę. Tapęs grupės „Beastie Boys“ draugu, kurie padrąsino jį drauge keliauti po turus, Powellas fiksavo įdomiausius Niujorko mados, muzikos, meno pasaulio portretus, kurie pasižymėjo nepagrąžintu realistiškumu. Filme istorijomis dalinasi tie, kurie buvo kitoje Powello fotoaparato pusėje – Natasha Lyonne, Debi Mazar, Mike D, Laurence Fishburne, Chuck D, LL Cool J ir kt. Atsiskleidžia ne tik Powello fotografijos nuopelnai, bet ir asmeniniai demonai, kaip besaikis narkotikų vartojimas, daiktų kaupimas ir sudėtingi santykiai su mama. Powellas ne tik dokumentavo vietinę sceną, bet ir buvo jos dalimi. Filme susijungia narkotikai, seksas, menas ir hip-hopas.

Share Post :

More Posts

Parašykite komentarą